Forum RASOWE*PL Strona Główna RASOWE*PL
Forum Hodowców i Miłośników Kotów Rasowych Perskich i Egzotycznych
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Wystawa CFA w Paryzu - 4-5 kwietnia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RASOWE*PL Strona Główna -> Organizacje-Hodowle-Wystawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bagira*PL
Vivaldi - Iwona


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkowa Lesna

PostWysłany: Czw 23:14, 09 Kwi 2009    Temat postu: Wystawa CFA w Paryzu - 4-5 kwietnia

Pozwalam sobie wstawic krotka relacje z wystawy CFA.
Postanowilam w zimie zobaczyc jak wygladaja ich wystawy, wykupilam w styczniu bilety lotnicze...i polecielismy (polecial ze mna syn). Moglismy zabrac niestety tylko dwa koty, takie przepisy linii lotniczych.
Wzielam, wiec CFA CH Parti WAI EX No Spot Zot, egzotyka, czarnego pregowanego vana i PL*Bagira Vivaldi Legacy, persa, czarnego vana, roznookiego.
Zot wypadl dosc dobrze, otrzymal na 5 ringach z 8 Najlepszy w kolorze, I miejsce i Najlepszy Champion. Przeszedl tez do Finalow, ale tu niestety pancia dala plame...hodowca z Francji powiedzial mi, ze do finalow przechodza tylko koty z rozetami brazowymi (zwyciezcy rasy). Tak, wiec gdy trwaly fianal, a wystawa byla zakonczona, 18:15 opuscilismy hale, z zamiarem udania sie na zwiedzanie Paryza.
Rano okazalo sie, ze Zot byl wzywany do Finalow, ale go nie bylo Smutny a byla to jedyna szansa zebrania wiekszej liczby punktow do tytulu Grand Championa.
Z Vivaldim sprawa byla trudniejsza, mial straszliwa konkurencje w kolorze. 4 koty w futrach do ziemi...a pech chcal, ze na przeszlo miesiac przed wystawa, Vivaldi zaczal zrzucac futro. Gdy kupowalam bilety lotnicze w styczniu byl w swietnej kondycji....no ale prawo natury, wiosna i chlopak zaczla ogladac sie za dziewczynami.
W ostatniej chwili mialam go juz zostawic w domu, wiedzac, ze tam konkurencja bedzie duza, ale kolezanka namowila, mnie, by jedak go zabrac, bo moze bedziemy mieli szczescie i nie bedzie mial duzej
konkurencji w kolorze. Niestety mial. W sobote byl bez szans, w niedziele
sytuacja troche sie poprawila, odpadl faworyt, nie bral juz udzialu w wystawie, wiec postanowilam jeszcze sprobowac. I radosc byla duza, gdy na 1 z 3 rignow wygral swoja rozete Championa. Niestety potrzebuje takich rozet 6, by uzyskac tytul...takze dluga droga jeszcze do tego.

Generalnie mam mieszane uczucia po tej wystawie. Sa rzeczy, na ktore patrzylam z podziwem. I tu uklon w strone konkurencji, nigdzie nie widzialam tylu pieknych persow i egzotykow. Kotow w I kategorii bylo 132. W CFA persy i exo wystawia sie w osbnych kategoriach.
Zasady generalnie sa proste. Na tej wystawie bylo 8 ringow, 4 w sobote i 4 w niedziele, 8 sedziow. Kazdy sedzia mial na swoim ringu kilka ras. Ocenial kocieta, kotki, kocury, potem CH razem i wylanial 3 najlepsze koty. Te trzy najlepsze koty mialy szanse trafic do finalow, co jest marzeniem kazdego hodowcy, bo dopiero finaly daja szanse uzyskania, badz zblizenia sie do zebrania 200 punktow, potrzebnych do tytulu GC.
Z tytulem CH jest troche inaczej. Troche podobniej, niz u nas, kot jest ocerniany w swojej klasie i w swoim kolorze (niestety w CFA nie rozroznia sie juz vanow i arlekinow, stanowia one jedna klase bikolorow, co niestety poteguje i tak ogromna konkurencje).
Musze tez przyznac, ze poziom sedziow robi wrazenie, fakt, ze kot wypada podobnie na 8 ringach, swiadczy o wyrownanym poziomie sedziow.
Ze zlych stron, nie podoba mi sie, z nie ma milego zwyczaju, tak jak u nas, ze nominowane koty otrzymuja karteczke z informacja, ze dany kot jest nominowany i wlasciciel wie, ze bedzie wezwany ponownie na ring i trzeba na przyklad uwazac z piciem i jedzeniem, by kot sie nie ubrudzil.
Tam nic nie wiesz, czekasz do konca, az Cie wezwa, a wzywaja wystawiajac karteczki na klatkach z numerami kotow, czasem, tez nie zawsze wzywaja przez mirkofon.
Podobnie jest przy sedziowaniu w ciagu dnia, ma sie karteczke, gdzie jest rozpisane, na ktorym ringu, ktora kategoria kotow ma byc oceniana. I trzeba caly czas pilnowac i patrzec czy numer naszego kota pojawil sie juz na danym ringu. Tak wiec, caly dzien to bieganina, bo nie zawsze ring jest na tyle blisko, by zobaczyc numer.
Daje to znacznie mniej czasu na wzajemne pogaduchy i kontakty z innymi hodowcami. A to jest, wydaje mi sie,u nas, tez mila czesc wystaw.

Musze dodac jeszcze, ze koty w CFA sa naprwade fantastycznie przygotowane, nawet jesli widac, ze ktory nie mial futra w super kondycji, to przyznac trzeba bylo, ze kot byl wypielegnowany, futro bylo rowne, nieskazitelnie czyste.... z tym u nas roznie bywa.

Mila strona calego pobytu bylo oczywiscie zwiedzanie, wklejam kilka zdjec z naszych wycieczek po Paryzu. A juz na pewno wrazenie robi ich kuchnia, restauracje z ich pysznymi potrawami, czesto zupenie innymi, niz u nas, to raj dla smakoszy.

Nie mam zbyt wielu zdjec, bo niestety nie bylo czasu na focenie. Zaluje bardzo, ze nie udalo mi sie zrobic wiecej zdjec solidom.... dech zapieraly w piersiach, wierzcie mi. Mam slabosc do rudych....i gdy zobaczylam nagle kilka takich pieknosci, to nogi mi wymiekly.
Wklejam, wiec to co mam. Nie jestem w stanie niestety podac pelnych imion kotow, nie bylo czasu na notatki.
































Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sepis*Pl
Marta


Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1566
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 8:36, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Brawo Iwona za piękny i dokładny opis!
Na pewno wrażenia niezapomniane. Strasznie szkoda tego finału Zotiego.
Zdjęcia super - rudo biały exo MNIAM!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bagira*PL
Vivaldi - Iwona


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkowa Lesna

PostWysłany: Pią 9:59, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Marta, dzieki...ten rudo-bialy exo to byl moj faworyt i glowny konkurent Zotiego. Mial piekne proporcje, choc byl stosunkowo maly jak na trzylatka, to kot GRC Maradan Velociraptor. Przypominal mi bardzo Toma, choc byl troche maswywniejszy. Generalnie fantastyczny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dagmara
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Luboń k. Poznania

PostWysłany: Pon 17:50, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Gratulujemy rodzince!!! Ach Paryż - jak to miasto pachnie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RASOWE*PL Strona Główna -> Organizacje-Hodowle-Wystawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin